High Power Laser Therapie

Heeft mijn dier dat nodig?

Lasertherapie voor dieren

Lasertherapie wordt ingezet als ondersteunende behandeling.

De High power laser is een klasse 4 laser. Dit betekent dat hij een vermogen heeft van meer dan 0,5Watt en  een golflengte van 810 nanometer. Het laserlicht kan hierdoor tot circa 8 cm diep het weefsel beïnvloeden.

Hoe werkt de laser? Het laserlicht zorgt voor fotobiostimulatie. Dit betekent dat de mitochondriën in de cellen worden aangezet tot aanmaak van ATP (celenergie). Hierdoor is er een optimale brandstofbeschikking in de cel waardoor een optimalisatie van celmetabolisme, en herstel, plaatsvindt. Kort gezegd: de cellen hebben nu meer energie waardoor het lichaam sneller kan herstellen. Daarnaast verbetert de doorbloeding en neemt de ontsteking en pijnsensatie af. Weefselreparatie en celgroei worden gestimuleerd, en de wondgenezing verloopt sneller. Er is minder kans op littekenvorming en/of verklevingen.

Indicaties:

• Peesblessures
  • Spier-, en/of gewrichtsblessures
  • Ontstekingen
  • Bevordering van het herstel na een operatie
  • Wonden en littekens
  • Zenuwbeschadiging
  • Pijn
  • Artrose
  • In overleg met dierenarts

Tijdens de laserbehandeling wordt er ter bescherming van de ogen een speciale bril gedragen.

De duur van een consult varieert van 15 tot 30 minuten. Het aantal consulten hangt af van de aard van de aandoening en de verdere bevindingen.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact op via de contactgegevens.